Accommodatie (hotels/motels)

Bij het offreren/reserveren wordt als basis uitgegaan van eenvoudige 2* a 3* accommodaties. Indien de voorkeur uitgaat naar andere/luxere accommodaties dan dient dit op voorhand (vóór reservering/bevestiging) kenbaar gemaakt te worden. Hiervoor wordt uitgegaan van standaard kamers o.b.v. logies, tenzij anders vermeld. De voorkeur voor luxe kamers, suites of speciale kamers dien je tevens op voorhand aan te geven en zal apart worden vermeld op de offerte en factuur.

Kamers

In verband met brandweervoorschriften mogen in een standaard kamer (veelal) maximaal 4 personen slapen. Dit geldt vooral in de grotere steden waar de kamers minder ruim zijn dan in kleinere plaatsen.

  • Een éénpersoonskamer beschikt veelal over 1 Double/Twin of Queen bed.
  • Een tweepersoonskamer beschikt veelal over 1 Double/Twin, Queen of King bed.
  • Een driepersoonskamer beschikt veelal over 2 Double/Twin of 2 Queen bedden. Incidenteel kan het voorkomen dat een driepersoonskamer beschikt over 1 Double, Queen of King bed met daarbij een Sleeper Sofa (slaapbank).
  • Een vierpersoonskamer beschikt veelal over 2 Double/Twin of 2 Queen bedden.
  • Familiekamer: Het is bij bepaalde accommodaties mogelijk om met 5 a 6 personen in een (familie)kamer te verblijven. Deze kamer beschikt veelal over 2 Double/Twin of 2 Queen bedden met ernaast een Rollaway (stretcher) of Sleeper Sofa (slaapbank).

Let op! In grotere steden zoals New York, San Francisco, etc. zijn de kamers veelal kleiner qua indeling dan buiten de steden. Houd hier rekening mee m.b.t. het aantal personen per kamer.

Bij het offreren/reserveren o.b.v. 2 personen wordt standaard uitgegaan van 1 tweepersoonskamer met 1 bed. Wanneer je aparte bedden wenst dien je rekening te houden met mogelijke meerkosten. Bij het aangeven als preferentie kan je geen rechten ontlenen indien deze lokaal niet gehonoreerd wordt.
Indien je o.b.v. 2 personen op voorhand 2 aparte bedden bevestigd wenst te hebben dan dien je dit bij reservering vast te leggen (veelal meerkosten). Op de factuur zal dit duidelijk kenbaar worden gemaakt.

Voorkeuren (preferenties/essentie)

Voorkeuren als kamerligging, wel/niet rokerskamers en kamerindeling die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zullen waar mogelijk worden voldaan. Of het lukt is grotendeels afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de accommodatieverschaffer. Hoewel wij ons best doen, kun je geen rechten ontlenen aan het feit dat de preferentie ter plaatse niet gehonoreerd wordt. Ook kunnen wij bepaalde voorkeuren niet accepteren, omdat deze niet of zeer moeilijk te realiseren zijn. Voor kamers met een bepaald uitzicht of met balkon gelden veelal hogere tarieven.
Er is uiteraard een groot verschil tussen een preferentie en een essentie. Indien je een voorkeur als garantie (essentie) wenst dan dien je dit op voorhand, vóór reservering, aan ons kenbaar te maken. Wij zullen dit tevens aan je bevestigen d.m.v. een melding op de factuur. Voor essenties zijn (bijna) altijd kosten verbonden.

Inchecktijd

In het algemeen kun je tussen 14.00 uur en 16.00 uur inchecken. Indien beschikbaar mag je de accommodatie veelal eerder (gratis of toeslag) betrekken. Vertrek dient over het algemeen tussen 10.00 en 12.00 uur te geschieden. Indien nodig kun je in een hotel je bagage (op eigen risico) afgeven ter bewaring.
Let op! De kamer is veelal gegarandeerd tot aankomst voor middernacht. Bij eventuele vertragingen dien je altijd de accommodatie te bellen en hierover te informeren om annuleringen te voorkomen.
Er zijn accommodaties waarvan de receptie niet 24/7 aanwezig is. Hierbij dien je dan ook in de aangegeven tijd in te checken of te bellen bij eventuele vertragingen. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om deze informatie tijdig op te zoeken. Dit kun je vinden op de website van de desbetreffende accommodatie.

Borgsom

Bij het inchecken wordt gevraagd om een borgsom d.m.v. een afdruk van de creditcard. Deze borg is voor het eventueel gebruik van de faciliteiten, minibar, roomservice e.d. De accommodatie zal een bedrag ‘reserveren’ op de creditcard. Het exacte bedrag is op voorhand niet bekend. Bij uitchecken zal het ‘gereserveerde’ bedrag worden vrijgegeven.
Let op! Het kan enkele dagen duren voordat het bedrag niet meer zichtbaar is op de creditcard. Je dient dan ook in het bezit te zijn van een geldige creditcard met voldoende saldo. Een ‘Pre-Paid Creditcard’ (debit) is niet geldig of toegestaan als borg of betaalmethode.

Voucher

Bij de reisbescheiden vind je de voucher welke je nodig hebt om in te checken bij de accommodatie. Op de voucher staat het bevestigingsnummer, het kamertype, de data en de adresgegevens van de bevestigde accommodatie.
De kamer is reeds betaald (pre-paid) en het voucher is het bewijs hiervan. Je paspoort is veelal voldoende om in te checken.
De accommodaties worden geboekt op naam van de hoofdboeker. Veelal worden ook de namen van de medereizigers verwerkt in de reservering. Het kan incidenteel voorkomen dat de kamer op naam van één van de andere reizigers is verwerkt in het interne reserveringssysteem van de hotelier.
In de Engelse taal kent men geen tussenvoegsels. Bijvoorbeeld van der Meulen wordt gelezen als Vandermeulen of De Vries wordt gelezen als Devries. Bij verwarring over de naam kun je de baliemedewerker hier indien nodig op wijzen.
Indien de voucher om welke reden dan ook niet wordt geaccepteerd, neem dan altijd direct contact op met het noodnummer van onze vertegenwoordiger. Naam en nummer vind je op de voucher. In de meeste gevallen kan het misverstand direct worden opgelost. Ga nooit akkoord met het opnieuw betalen van de kamer zonder dat je contact hebt gehad met onze tussenpersoon of met het noodnummer van American Vacation.

Logies /continental breakfast

Al onze accommodaties worden standaard bevestigd o.b.v. logies tenzij anders vermeld. Dat betekent dat er géén maaltijden zijn inbegrepen in de kamerprijs. Enkele hotels bieden lokaal een gratis Continental Breakfast of American Breakfast aan wat veelal (zeer) eenvoudig is. Het hotel behoudt zich het recht om tussentijds deze ‘gratis’ dienst in te trekken. Bij veel van de accommodaties kun je lokaal, tegen betaling, in het restaurant ontbijten of in de directe omgeving van de accommodatie.

Bijkomende kosten (Resort Fee)

Het kan voorkomen dat een accommodatie lokaal een ‘Resort Fee’ heft per kamer/nacht. Dit is veelal een voor zaken als een kluis op de kamer, een krant, gebruik van het zwembad, een koffiezetapparaat, gebruik van ‘gratis’ internet e.d. Hotels in Las Vegas, Laughlin, Orlando, Miami, New York, Atlantic City en vele andere ‘entertainment-steden’ berekenen praktisch allemaal hoge Resort Fees variërend van $ 15 tot $ 50 per kamer per nacht. Maar ook andere bestemmingen kunnen een ‘Resort Fee’ berekenen. De exacte kosten zijn bij ons op voorhand niet bekend en dienen altijd lokaal betaald te worden. De kosten staan veelal vermeld op de officiële website van de accommodatie

Bijkomende kosten (Parkeerkosten)

Veelal berekenen hotels, vooral in grote steden, parkeerkosten. Kosten variëren van circa $ 15,- a $ 60,- per nacht. Soms wordt er Valet Parking aangeboden waarbij een medewerker de auto voor je parkeert. De exacte parkeerkosten zijn op voorhand niet bij ons bekend en dienen altijd lokaal betaald te worden. Veelal vind je bij parkeergelegenheden in de buurt van de accommodatie lagere tarieven.

Calamiteiten / wijzigingen

Veel van de kamers worden gereserveerd via collega touroperators in Noord-Amerika. Zij zijn verantwoordelijk voor de betaling en afhandeling. De naam en het telefoonnummer vind je linksonder op de voucher onder “Booked and paid through”. Bij eventuele problemen dien je lokaal direct contact op te nemen met de desbetreffende vertegenwoordiger.

Incidenteel kan het voorkomen dat de administratie van een accommodatie lokaal rommelig is, waardoor zij het doen lijken dat de kamer niet gereserveerd of betaald is. Alle reserveringen worden vanuit Nederland gecontroleerd en (her)bevestigd. Veelal worden misverstanden bij het lokaal doorvragen of een kort telefoontje naar de betreffende aanbieder direct opgehelderd. Ga nooit akkoord met het opnieuw betalen van de kamer zonder dat je contact hebt gehad met onze vertegenwoordiger of met het noodnummer van American Vacation.

Mocht er onverhoopt iets niet goed zijn met de kamer, vraag dan bij de receptie om het probleem direct op te lossen. Lukt dit niet, vraag dan om een alternatief zoals een andere kamer. Bij eventuele problemen welke lokaal niet kunnen worden opgelost dien je in eerste instantie direct contact op te nemen met onze vertegenwoordiger welke op de voucher vermeld staat. Zij zullen ervoor zorgen dat de klacht, voor zover mogelijk, naar tevredenheid van de reiziger wordt verholpen. Noteer altijd de naam van de persoon of personen die je hebt gesproken.

Indien het probleem, misverstand en/of klacht na contact met onze vertegenwoordiger niet is verholpen neem je altijd telefonisch contact op met American Vacation. Buiten kantooruren kun je bellen op +31 629620620. Wij zullen altijd vragen naar de naam van de persoon of personen die je reeds hebt gesproken.

Eventuele calamiteiten/klachten dienen altijd direct ter plaatse behandeld en opgelost te worden. Wij als American Vacation dienen direct de mogelijkheid te krijgen om te assisteren bij eventuele calamiteiten/klachten. Meldingen achteraf zijn voor ons moeilijk te controleren en over het algemeen niet meer op te lossen.

Voor op eigen initiatief niet genoten overnachtingen wordt geen restitutie verleend, dit alles ondanks mogelijke mondelinge toezeggingen van een lokale medewerker. Lokaal is men immers vaak niet op de hoogte van de vele voorwaarden die internationaal door de touroperators worden gehanteerd.

Accommodaties (villa’s, townhouses en appartementen in Florida)

Voor de appartementen, townhomes en villa’s maken wij gebruik van meerdere managementbedrijven in Florida. Zij verzorgen de contracten voor de schoonmakers, verhuur van het huis in opdracht van de eigenaar en zijn lokaal de contactpersoon voor eventuele vragen en calamiteiten.

Alle huizen zijn smaakvol ingericht en voorzien van de nodige luxe maar kunnen qua indeling en inrichting onderling verschillen. Elke accommodatie beschikt standaard over airconditioning, een volledig ingerichte keuken, huishoudelijke apparaten, linnengoed e.d. zijn standaard inclusief belastingen en energiekosten.

Appartementen

Appartementen (condo) zijn er vanaf 1 slaapkamer met 1 a 2 badkamers en zijn veelal gelijkvloers. Een 2 slaapkamer appartement beschikt over 1 hoofdslaapkamer inclusief tweepersoonsbed en aansluitend de badkamer. In de overige slaapkamers is plaats voor twee personen met daarin een tweepersoonsbed, twee één-persoonsbedden of soms een stapelbed. Inbegrepen is de eindschoonmaak bij een verblijf van minimaal 7 nachten, lokale belastingen, verbruik water en energiekosten.

Appartementen zijn inclusief:

  • een gezamenlijk, veelal verwarmd, luxe zwembad bij het complex
  • compleet ingerichte keuken inclusief grote koel-vriescombinatie, oven, magnetron, kookplaat, vaatwasser, koffiezetapparaat, broodrooster, pannen, borden, bestek en overig keukengerei
  • huishoudelijke apparaten zoals een stofzuiger, wasmachine, droger, strijkijzer en strijkplank
  • eetkamer plus stoelen en ruime woonkamer met kabeltelevisie, Dvd-speler en telefoon
  • voldoende handdoeken en overig linnengoed
  • alle ruimtes zijn voorzien van airconditioning en verwarming

Townhomes

Townhomes zijn er vanaf 2 slaapkamers met 1 a 2 badkamers. Een 2 slaapkamer townhome beschikt over 1 hoofdslaapkamer inclusief tweepersoonsbed en aansluitend de badkamer. In de overige slaapkamers is plaats voor twee personen met daarin een tweepersoonsbed, twee één-persoonsbedden of soms een stapelbed. Inbegrepen is de eindschoonmaak bij een verblijf van minimaal 7 nachten, lokale belastingen, verbruik water en energiekosten.

Townhomes zijn inclusief:

  • een gezamenlijk, veelal verwarmd, luxe zwembad bij het complex
  • compleet ingerichte keuken inclusief grote koel-vriescombinatie, oven, magnetron, kookplaat, vaatwasser, koffiezetapparaat, broodrooster, pannen, borden, bestek en overig keukengerei
  • huishoudelijke apparaten zoals een stofzuiger, wasmachine, droger, strijkijzer en strijkplank
  • eetkamer plus stoelen en ruime woonkamer met kabeltelevisie, Dvd-speler en telefoon
  • voldoende handdoeken en overig linnengoed
  • alle ruimtes zijn voorzien van airconditioning en verwarming

Villa’s

De villa’s zijn gelegen in rustige villawijken. De villa’s worden aangeboden vanaf 3 slaapkamers met 2 badkamers tot 7 slaapkamers met 4 badkamers. Een villa met 3 slaapkamers beschikt over 1 hoofdslaapkamer inclusief tweepersoonsbed en aansluitend een badkamer. In de overige slaapkamers is er per kamer plaats voor twee personen met daarin een tweepersoonsbed, twee één-persoonsbedden of soms een stapelbed. Tevens is er een tweede badkamer aanwezig. Heel af en toe is er een derde badkamer aanwezig en dit kan volgens Amerikaanse standaard ook een apart toilet zijn. Verder beschikken ze over een ruime woonkamer en eetkamer met ontbijthoek. Inbegrepen is de eindschoonmaak bij een verblijf van minimaal 7 nachten, lokale belastingen, verbruik water en energiekosten.

Villa’s zijn inclusief:

  • privézwembad omgeven met Sun Screen (overkapping van gaas) en tuinsetje voor 4 personen
  • compleet ingerichte keuken inclusief grote koel-vriescombinatie, oven, magnetron, kookplaat, vaatwasser, koffiezetapparaat, broodrooster, pannen, borden, bestek en overig keukengerei
  • huishoudelijke apparaten zoals een stofzuiger, wasmachine, droger, strijkijzer en strijkplank
  • eetkamer plus stoelen en ruime woonkamer met kabeltelevisie, Dvd-speler en telefoon
  • voldoende handdoeken en overig linnengoed
  • alle ruimtes zijn voorzien van airconditioning en verwarming

Woningtypes

Wij bieden meerdere types vakantiewoningen aan die centraal gelegen zijn in de regio Orlando maar ook aan de Golf van Mexico in Florida. De vakantiewoningen zijn gesitueerd in mooie villawijken, zijn van goede kwaliteit en voldoen aan alle basisvoorwaarden voor een schone vakantiewoning met zelfvoorziening.

Disney Area Standard Home
Gelegen in gevestigde villawijken en voorzien van de basisbehoeftes voor de geldbewuste vakantieganger.

Disney Area Executive/Superior Home

Vakantiewoningen in gevestigde villaparken met een moderne en ruime opzet. De gemoderniseerde inrichting en voorzieningen van deze vakantiewoningen zorgen voor extra comfort.

Disney Area Executive/Superior PLUS Home
Nieuwe(re) vakantiewoningen in superieure villaparken met een moderne en ruime opzet. De gemoderniseerde inrichting en luxe voorzieningen van deze vakantiewoningen zorgen voor extra comfort. De “Disney Area Executive/Superior PLUS” woningen hebben minimaal een Game Room en/of Spa/Jacuzzi. Tevens beschikken deze woningen standaard over Wifi.

Disney Area PLATINUM Home
Deze woningen zijn een upgrade t.o.v. de “Disney Area Executive/Superior PLUS” woningen. Deze woningen worden speciaal geselecteerd voor de luxe bewuste reiziger. Deze gloednieuwe vakantiewoningen zijn gelegen in luxe villaparken, beschikken standaard over Wifi en hebben minimaal een Game Room en/of Spa/Jacuzzi.

Locatie (park/community)

Voor de Appartementen, Townhomes en Villa’s maken wij gebruik van meerdere managementbedrijven in Florida. Veel van deze managementbedrijven beschikken over een centraal gelegen kantoor/sleuteladres waar men lokaal de actuele adresgegevens van de accommodatie dient op te halen. De exacte locatie (park/community) wordt op voorhand niet kenbaar gemaakt. Zij behouden zich het recht om het opgegeven adres voor aankomst te wijzigen, vooropgesteld dat dit niet lijdt tot een accommodatie van mindere kwaliteit of slaapkamers.

Voorkeuren (preferenties/essenties)

Voorkeuren als locatie/park/community, slaapkamerindeling, e.d. die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zullen wij waar mogelijk proberen te realiseren. Of het lukt is grotendeels afhankelijk van het managementbedrijf. Hoewel wij ons best doen, kunnen er geen rechten worden ontleent aan het feit dat de preferentie ter plaatse niet gehonoreerd wordt. Ook kunnen wij bepaalde preferenties niet accepteren, omdat deze niet, zeer moeilijk of alleen tegen extra betaling te realiseren zijn. Voor accommodaties met een exacte locatie/park/community, Jacuzzi (Spa), Game Room of zwembadverwarming gelden veelal hogere tarieven.
Er is uiteraard een groot verschil tussen een preferentie en een essentie. Indien je een voorkeur als garantie (essentie) wenst dan dien je dit op voorhand, vóór reservering, aan ons kenbaar te maken. Wij zullen dit tevens bevestigen d.m.v. een melding op de factuur. Aan essenties zijn altijd kosten verbonden.

Inchecktijd

Over het algemeen kun je vanaf 16.00 uur inchecken. Vertrek dient over het algemeen vanaf 10.00 uur te geschieden.
Let op! De woning is veelal gegarandeerd tot aankomst voor middernacht. Bij eventuele vertragingen dien je altijd het managementbedrijf te bellen en hen hierover te informeren om annuleringen te voorkomen.

Borgsom

Enkele managementbedrijven vragen bij het inchecken of registratie om een borgsom d.m.v. een afdruk van de creditcard. Deze borg (circa $ 500) is voor eventuele schade aan de woning. Het managementbedrijf zal dit bedrag ‘reserveren’ op de creditcard. Bij uitchecken zal het ‘gereserveerde’ bedrag, zolang er geen gebreken zijn geconstateerd, worden vrijgegeven.
Let op! Het kan enkele dagen duren voordat het bedrag niet meer zichtbaar is op de creditcard. Je dient dan ook in het bezit te zijn van een geldige creditcard met voldoende saldo. Een “Prepaid Creditcard” (Debit) is niet geldig of toegestaan als borg of betaalmethode.

Property Protection Plan

Enkele managementbedrijven vragen ter plaatse om het “Property Protection Plan” af te sluiten. Deze verzekering dekt de kosten bij het aanrichten van schade aan de woning. Deze verzekering a circa $ 60,- per week is niet inbegrepen in de huur/reissom en dient altijd ter plaatse te worden voldaan. In sommige gevallen vervangt het Property Protection Plan de borgsom.

Voucher

Bij de reisbescheiden vind je de voucher welke je nodig hebt om bij de accommodatie in te checken. Op het voucher staat het bevestigingsnummer, het woningtype, de data en de adresgegevens van het managementbedrijf. De woning is reeds betaald (prepaid) en het voucher is het bewijs hiervan.

Calamiteiten / wijzigingen

Reserveringen worden uitsluitend o.b.v. een woningtype geaccepteerd. Er kunnen nimmer rechten worden ontleend aan een opgegeven locatie (park/community). Het managementbedrijf behoudt zich het recht voor het opgegeven adres voor aankomst te wijzigen, vooropgesteld dat dit niet lijdt tot een villa van mindere kwaliteit of slaapkamers. De redenen van wijziging kunnen divers zijn, bijvoorbeeld het kapot gaan van apparatuur als een wasmachine, droger, airconditioning of problemen van andere aard.

Als je een probleem of vraag hebt betreffende de accommodatie dan dien je lokaal direct contact op te nemen met onze vertegenwoordiger of het managementbedrijf in Florida. De naam en het telefoonnummer vind je bij de reisbescheiden of op het desbetreffende voucher. De vertegenwoordiger zal ervoor zorgen dat de klacht, voor zover mogelijk, naar tevredenheid van de reiziger wordt verholpen. Noteer altijd de naam van de persoon of personen die je hebt gesproken.

De managementbedrijven verzorgen de contracten en contacten voor de schoonmakers, tuinpersoneel, elektriciens, loodgieters e.d. Door de vele factoren welke gemoeid zijn met het verhuren van een woning kan het incidenteel voorkomen dat een bepaalde taak is vergeten of niet volledig is uitgevoerd. Bij eventuele gebreken dien je direct contact opnemen met het managementbedrijf.

Florida heeft een subtropisch klimaat waardoor er een hogere concentraties ongedierte, zoals kakkerlakken aanwezig kunnen zijn. De managementbedrijven zullen er alles aan doen om een accommodatie ‘ongediertevrij’ te houden. Het kan echter voorkomen dat je, ondanks voorzorgsmaatregelen, bezoek krijgt van deze vriendelijke kruipers. Graag direct het managementbedrijf berichten zodat zij de nodige instanties (zoals ongediertebestrijding) kunnen inhuren.

Indien het probleem, misverstand en/of klacht na contact met onze vertegenwoordiger niet is verholpen neem je altijd telefonisch contact op met American Vacation. Buiten kantooruren kun je bellen op +31 (0) 6 29 62 06 20. Wij zullen altijd vragen naar de naam van de persoon of personen die je reeds hebt gesproken.

Eventuele calamiteiten/klachten dienen altijd direct ter plaatse behandeld en opgelost te worden. Wij als American Vacation dienen direct de mogelijkheid te krijgen om te assisteren bij eventuele calamiteiten/klachten. Meldingen achteraf zijn voor ons moeilijk te controleren en over het algemeen niet meer op te lossen.

Voor op eigen initiatief niet genoten overnachtingen wordt geen restitutie verleend, dit alles ondanks mogelijke mondelinge toezeggingen van een lokale medewerker. Lokaal is men immers vaak niet op de hoogte van de vele voorwaarden die internationaal door de touroperators worden gehanteerd.